Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Events

Vlaanderen bulkt van jong en ondernemend talent. Vlajo wil die ondernemingszin bij jongeren stimuleren door mini-ondernemers en hun leerkracht te begeleiden in het ontwikkelen van een doe-/ leertraject. Tijdens regionale Shop-je-Slim-dagen maken bedrijfsexperts hen wegwijs in de wondere wereld van ondernemen. Userfull bracht de mini-ondernemers in Leuven en Tienen iets bij over hoe ze sociale media succesvol kunnen inzetten voor hun onderneming en hoe ze kleur kunnen geven aan hun onderneming.

Sociale Media

Na een korte quiz over sociale media bracht Tim hen iets bij over hoe en wanneer zij bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn moeten inzetten en wat voor soort berichten het meest effectief zijn. Hij toonde een aantal succesvolle voorbeelden van wat bekende bedrijven zoals Coca Cola, Starbucks en Nike doen. Daarnaast gaf hij ook voorbeelden van kleinere bedrijven die dankzij originaliteit toch opvielen tussen de grote jongens. 

Hij gaf ook aan dat er een duidelijk onderscheid is in het gebruik van sociale media in een B2B-sector of een B2C-sector.

Geef kleur aan uw onderneming

Caro gaf de mini-ondernemers een stappenplan en vertelde hen hoe ze dit kunnen aanwenden om een sterk merk te maken van hun product of dienst. Ze gaf het belang van een sterk merk en branding aan en aan de hand van actuele voorbeelden van succesvolle of minder goed-gekozen brandingsacties reikte ze de studenten inspiratie aan. De focus lag hierbij op branding voor B2C en Generatie Y en welke aandachtspunten dit opleverde.

Samenwerking met Userfull

Userfull biedt Vlajo een platform waar jonge ondernemers hun eigen website kunnen lanceren. Daar kunnen ze ook naar voorbeelden kijken van hoe andere bedrijfjes hen website hebben gemaakt. Daarnaast stelt Userfull ook coaches ter beschikking om jonge ondernemers de juiste richting uit te sturen.

Location of this event

Geldenaaksebaan 327, 3001 Leuven