Dynamics Marketing 2015 update: nieuwe features voor marketing

Microsoft Dynamics Marketing, wat vroeger bekend stond als MarketingPilot, brengt een volledige suite aan marketingtools naar de Dynamics familie. Naast de aankomende updates voor Dynamics CRM 2015, heeft Microsoft zeker niet stilgezeten en haar marketing broertje ook flink bijgeschaafd. Wij zetten de belangrijkste updates en functionaliteiten even op een rij. Voor een volledig overzicht van de aangekondigde features kunt u terecht op de website van Microsoft Dynamics.

Email Editor

Hoeveel bedrijven 'sukkelen' wel niet met de integratie van hun email marketing automation en CRM-software? Aangezien Dynamics CRM en Marketing perfect op elkaar afgestemd zijn - u zou de ene zelfs kunnen zien als een extensie van de andere - wordt hier eindelijk een integrale oplossing op geboden door Microsoft. Een drag and drop (wysiwyg) editor, A/B testing, responsive design, email templates en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden via CSS en HTML plaatsen de kers op de taart.

Multi-channel Marketing

Multi-channel marketing, één van de grootste buzzwords van het voorbije jaar, ontbreekt niet in de update van Dynamics Marketing. Onder multi-channel marketing verstaat men het gebruik van verschillende kanalen om met uw klanten te communiceren. Denk aan een apps, e-mail campagnes of zelfs fysieke winkels. Al deze kanalen dienen beheerd te worden, met bijhorende campagnes en communicatie met de klanten.

Zo zal het in de nieuwe update van Dynamics Marketing een pak eenvoudiger worden om meerdere campagnes te beheren. Workflows helpen u om elk kanaal te automatiseren en met de resource planning functionaliteiten behoudt u een globaal overzicht over het resultaat van de marketing inspanningen.

Campaign Management Console

In de beheerconsole voor campagnes kunt u marketing campagnes volledig automatiseren aan de hand van workflows. Dit wil zeggen dat u regels kan instellen zodat, afhankelijk van de reacties van de klant, er automatisch een andere actie wordt uitgevoerd. Bijvoorbeeld: iemand schrijft zich in voor uw nieuwsbrief. Een maand later stuurt u hem uw nieuwsbrief via Dynamics Marketing. Als hij de mail opent, kunt u hier een actie aan verbinden, zoals een hogere lead score. Als hij in de mail op een item klikt, kunt u automatisch een volgende mail generen met een whitepaper over een relevant onderwerp. Hoe ver de workflow opties gaan moet nog blijken, maar het belooft alvast zeer interessant te zijn.

Social Listening

Social listening was reeds een onderdeel van Dynamics CRM, maar u kunt het ook raadplegen via Dynamics Marketing. Hierdoor kunt u inzichten verwerven uit social media zoals Twitter omtrent trending topics en bepaalde keywords.

Sales Collaboration

Sales en marketing alignering is een groot pijnpunt bij vele organisaties. Dynamics Marketing hoopt dat een pak eenvoudiger te maken dankzij een samenwerkingsportaal waar sales input kan geven op marketing campagnes. Als account manager zou u zo meer inzicht krijgen in de communicatie die de klanten in uw portfolio ontvangen. Bovendien houden automatische notificaties u op de hoogte als uw klanten erop reageren.

B2B Marketing

Meerdere opties voor lead scoring en een integratie van webinars vormen de grootste nieuwe functionaliteiten op het gebied van B2B marketing.

Maak een testrit

Als u graag Dynamics Marketing in actie wilt zien, kunt u Userfull contacteren voor een volledige demo!