Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

KLANTVERHALEN

Belgian Chambers bouwt IT uit tot strategisch voordeel

Download pdf
illustration

Situatieschets

Oorspronkelijk werd er bij Belgian Chambers vooral reactief omgesprongen met IT-behoeften. Er werden interventies uitgevoerd wanneer er zich een IT- probleem voordeed bij Belgian Chambers.

  • Nood aan gegevens onafhankelijk van elektriciteit: Belgian Chambers maakte vroeger gebruik van verschillende gestockeerde fysieke servers. Hierdoor waren zij zeer afhankelijk van de elektriciteit.
  • Grote opslagbehoefte: Belgian Chambers moet als koepelfederatie een verscheidenheid aan gegevens bijhouden. Maar ze botsten echter vaak tegen de limieten van de fysieke servers.
  • Nood aan efficiënt contactbeheer: Belgian Chambers heeft een netwerk met een grote verscheidenheid aan contacten. Er verdwenen vaak contacten, er werden contacten verplaatst, etc.
  • Behoefte om een IT-strategie uit te bouwen: IT werd niet benut als een strategisch voordeel om de organisatie op een hoger niveau te brengen, maar eerder beschouwd als iets dat noodzakelijk was om te werken.
illustration

Userfull als partner

Na afscheid te nemen van hun vorige IT-partner besloot Belgian Chambers om een nieuwe weg in te slaan met Userfull waarmee ze op lange termijn in zee konden gaan en hun IT-infrastructuur kunnen uitbouwen tot een strategisch voordeel en een partij die een duidelijke meerwaarde aan de business van Belgian Chambers kan toevoegen. In Userfull vonden ze ook een partner die hen op de hoogte houdt van de technologische ontwikkelingen die voor hen van belang kunnen zijn.
 

Bekijk hier de hele case

 

"Userfull reikt je enorm veel procesverbeteringen en zorgt ervoor dat je bedrijf kan meegroeien met de evolutie van technologie."

Wouter Van Gulck, Algemeen Directeur Belgian Chambers

 

Wouter Van Gulck

Tevreden met het resultaat

  • Werken van overal: Zij kunnen nu altijd en overal hun mails en documenten raadplegen. Dit is voor hen een enorme verbetering omdat ze vaak op verplaatsing zijn.
  • Eenvoudig contactbeheer: In Dynamics CRM kan Belgian Chambers haar contacten nu nauwkeuriger beheren en raadplegen dankzij een logische indeling in categorieën. 
  • Beter inzicht in gedrag van contacten: Er is nu een module in Dynamics CRM die laat zien welke contacten aanwezig waren op bepaalde events en welke niet. Daarnaast kan alle feedback die contacten geven via mail eenvoudig gedocumenteerd worden op een logische plaats. 
  • Gecentraliseerde data: Belgian Chambers kan CRM gebruiken als een soort van ‘depot’ waarin ze alle gegevens betreffende hun ISO-kwaliteitssysteem kunnen bijhouden. 
  • Laag energieverbruik: Het energieverbruik is significant verminderd. Belgian Chambers is van 5 naar 1 fysieke server gegaan. Ze zijn nu ook veel minder afhankelijk van de elektriciteit.

 

Vragen? Laat ons u contacteren.

Contact